Aktualności

Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie

b1

30 listopada grupa uczniów klas: VI, VII, VIII Szkoły Podstawowej oraz IIIA i IIIB Gimnazjum odwiedziła stolicę. Warszawa powitała nas słonecznie. Pierwszym punktem naszej wycieczki było Muzeum Marii Skłodowskiej - Curie, które mieści się przy ulicy Freta 16, tam miło spędziliśmy czas wzbogaciliśmy swoją wiedzę na temat naszej patronki obejrzeliśmy wiele eksponatów związanych
z pracą naukową oraz szereg fotografii zarówno z jej życia rodzinnego jak światowej działalności naukowej. W kolejnej części zwiedzaliśmy Zamek Królewski, mieliśmy również okazję obejrzeć materiały filmowe dotyczące historii zamku. Pani przewodnik podczas spaceru po Warszawie pokazała nam wiele ciekawych miejsc, pomników, opowiadając przy tym niezwykle interesująco ich historię. Były to m.in. Pomnik Małego Powstańca, Kolumna Zygmunta, Katedra Św. Jana, Krakowskie Przedmieście z Pałacem Prezydenckim, spacerowaliśmy wzdłuż ławeczek Chopina, z których raz po raz posłuchać można było muzyki skomponowanej właśnie przez niego. Odwiedziliśmy Plac Piłsudskiego wraz z Grobem Nieznanego Żołnierza. Zachwyceni nowoczesnością naszej stolicy przejechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Tam każdy z uczestników znalazł szereg zajęć dla siebie, w czasie niespełna trzech godzin każdy z nas mógł poczuć się chemikiem, fizykiem, biologiem, matematykiem ,sportowcem a przede wszystkim bacznym obserwatorem otaczających nas w świecie i wszechświecie zjawisk i złudzeń wszelkiego rodzaju. Czas pobytu w CNK minął bardzo szybko. Na wszystkich czekała kolejna atrakcja, bo oto w Wilanowie czekała nas prawdziwa uczta iluminacji świetlnych, nie tylko w wilanowskich ogrodach, które przepełnione są bajkowym wystrojem świetlnym ale również w pokazie światła i dźwięku, które miało miejsce na fasadzie Pałacu Wilanowskiego. Nieco zmarznięci ale pełni wrażeń i zadowoleni powróciliśmy wieczorem do Kawęczyna.

Ogłoszenia

• Wywiadówka +

OGŁOSZENIE W dniu 24 kwietnia br. tj. środa o godz. 16:00 odbędzie się spotkanie z rodzicami uczniów  szkoły podstawowej i Read More