Aktualności

m1

Wiele wrażeń dostarczyła nam trzydniowa wycieczka krajoznawcza, w którą wybraliśmy
się na początku maja. Celem naszego wyjazdu był region Kaszub, miasto Sopot i Gdańsk oraz Półwysep Helski.

Realizację programu wycieczki zaczęliśmy od zwiedzania miejscowości Szymbark.
Tam podziwialiśmy malownicze krajobrazy i poznawaliśmy kulturę Kaszubów.
Region ten, rozciągający się od pobrzeża Bałtyku po Bory Tucholskie oferuje zwiedzającym wiele atrakcji. Jest to miejsce, w którym przetrwała niezmieniona od wieków kultura, zwyczaje i język. Perłą krainy jest Pojezierze Kaszubskie, które zasłużyło sobie na miano Szwajcarii Kaszubskiej.

W Szymbarku zobaczyliśmy między innymi najdłuższą deskę świata - 46,53 m (rekord Guinnessa), największy fortepian (1,92 m wysokości, 6,07 m długości , 2,5 m szerokości), Dom Sybiraka z XVIII wieku, Dom „do góry nogami” , replikę bunkra „Ptasia Wola”, w którym przeżyliśmy symulację nalotu bombowego. W centrum edukacji mogliśmy również posłuchać śpiewu w dialekcie kaszubskim. Tego dnia odwiedziliśmy także Hotel Sheraton w Sopocie. Spacerowaliśmy po deptaku Monte Cassino, podziwiając Krzywy Domek, a także zrobiliśmy wiele zdjęć na najdłuższym drewnianym molo w Europie.

Drugiego dnia wycieczki udaliśmy się na Półwysep Helski. W mieście Hel oglądaliśmy latarnię morską, port rybacki i jachtowy. Zwiedzaliśmy także fokarium Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego. Podczas pokazów foki prezentowały swoje wdzięki, wskakiwały na brzeg i wykonywały różne zadania. Karmienie fok połączone było z tzw. treningiem medycznym, podczas którego instruktorzy sprawdzali stan ich zdrowia oraz zapoznali uczestników pokazów z historią życia tych zwierząt, sposobami odżywiania, ich dietą, wiekiem, trasami wędrówek oraz najważniejszymi zagrożeniami i problemami ochrony przyrody Bałtyku.

W drugim dniu wycieczki spacerowaliśmy również po molo w Juracie oraz po Alei Gwiazd Sportu we Władysławowie.

Ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od wejścia na punkt widokowy – ”Pachołek”. Musieliśmy pokonać ponad sto metrów w górę stromymi schodami, ale było warto. Widok na panoramę Gdańska wzbudził duże zainteresowanie. Później przechadzaliśmy się
po Gdańskiej Starówce. Podczas spaceru Długim Targiem oglądaliśmy oryginalne rzygacze, dzwoneczki na Ratuszu, „ząb diabła” na Dworze Artusa i okno w kamienicy, z którego co godzinę wychyla się „Panienka z okienka”. Zrobiliśmy też obowiązkowe zdjęcie grupowe przy fontannie Neptuna. Potem udaliśmy się nad Motławę, gdzie wysłuchaliśmy historii gdańskiego portu, podziwialiśmy Wyspę Spichrzów i oglądaliśmy zabytkowy Żuraw.
Na zakończenie udaliśmy się do Bazyliki Mariackiej. Tam po zakupieniu biletów weszliśmy na wieżę widokową. Droga po schodach była długa i dość wyczerpująca. Jednak daliśmy radę i doszliśmy na samą górę. Z tego miejsca mogliśmy zobaczyć cały Gdańsk.
To był ostatni punkt naszej wycieczki. Po chwili odpoczynku ruszyliśmy w drogę powrotną do autobusu, a następnie do domów.

Z wycieczki wróciliśmy zadowoleni, co prawda trochę niewyspani, ale szczęśliwi i pełni nadziei, że za rok znowu wyruszymy w poszukiwaniu nowych wrażeń.

BK

Ogłoszenia

• Rozpoczęcie roku szkolnego +

OGŁOSZENIE Rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020 odbędzie się w poniedziałek tj. 2 września 2019 r.:•    godz. 7:45  msza św. w Kaplicy Read More